Artikel

Laatst bewerkt door Sonja Pauw op 24-06-2013 14:03

Toetsgestuurd leren en learning analytics

In het septembernummer van het blad OnderwijsInnovatie (Open Universiteit) staat een artikel van Dirk Tempelaar e.a. over toetsgestuurd leren en learning analytics.

"Deze praktische bijdrage beschrijft een voorbeeld van de rol die computergestuurde, formatieve toetsing en daarop gebaseerde toepassing van learning analytics kan hebben. De gegevens in dit artikel zijn ontleend aan één van de onderwijsprojecten uit ONBETWIST, dat onderdeel uitmaakt van het SURFprogramma ‘Toetsing en Toetsgestuurd Leren’. Het combineren van gebruiksgegevens van de oefenomgevingen, studiesuccesgegevens en achtergronddata over de studenten maakt het mogelijk te identificeren welke studenten het meest baat hebben bij intensief gebruik van de oefenomgevingen."

Het artikel is te vinden in het septembernummer van Onderwijsinnovatie (pagina 17 t/m 26).


SIG's en subthema's: Digitaal Toetsen

REACTIES


Geen reacties gevonden.

PLAATS REACTIE