Nieuwsbericht

Laatst bewerkt door John Doove op 13-07-2012 16:51

Studenten van klankbordgroep VU en UvA staan positief tegenover Learning Analytics

 

Een van de activiteiten binnen het pilotproject  "User needs van docent en student bij inzet van Learnng Analytics" (LA) is dat er een verkenning wordt gedaan naar de user requirements van studenten.

Om deze verkenning te doen, is er een klankbordgroep samengesteld van studenten van de VU (opleiding KNO VUmc) en de UvA (medische biologie). Het betreft de studenten die een opleiding volgen bij een van onze twee docenten die participeren in het pilotproject.

Kort samengevat is de feedback van studenten als volgt: "Studenten staan positief tegenover LA"

De toegevoegde waarde zien zij in:

1. Een advies over het leren en leerstappen, zodat zij op die manier in staat zijn flexibel en in eigen tempo te werken.

2. Hulp in bepaling van hun beginsituatie (feedback hierop geven)

3. Hen stimuleren in actief gedrag (opdrachten, leeractiviteiten waar LA wordt toegepast, dan leer je beter)

4. Het ontvangen van alerts over de deadlines, opdrachten, werkschema’s. 

5. Inzage in gemiddelde scores zien, hoe presteer je tov de gemiddelde score?

Tav privacy: dit is geen groot issue maar studenten willen niet alle detailinfo over hun studiegedrag met hun docenten delen. Daarentegen wel tot op detailniveau met studiebegeleiders.

 

 



REACTIES


Geen reacties gevonden.

PLAATS REACTIE